Home

Sawadee kha, Sawadee khrap

Vrijdag 25 september 2020

Home - Reizen - Duitsland, Saarbrucken 2020 - Vrijdag 25 september 2020

Het centrum van Saarburg.

De waterval.

De watermolen.

We hebben wat beter geslapen in het Best Western Victor's Residenz-Hotel Rodenhof in Saarbrücken.
Het ontbijt is net zoals gisteren goed, het valt wel op dat veel hotelgasten op het allerlaatste moment komen eten zodat het personeel het op dat moment nog behoorlijk druk krijgt.

We gaan vandaag inderdaad naar Saarburg, en Pia wil opeens ook naar Trier.
Na het ontbijt rijden we weg, een uurtje rijden door een mooie omgeving. Af en toe regent het helaas een beetje.
We bekijken het centrum van Saarburg, een klein en leuk stadje, erg toeristisch maar veel leuker dan Saarbrücken.
In het centrum zien we nog de plaats waar Anton, de baas van onze oude stamkroeg in Apeldoorn, een restaurant heeft gerund. Ook proberen we een rondvaart te maken over de rivier, maar de rondvaartboten varen niet op vrijdagen.

We rijden door naar Trier, een behoorlijk drukke stad, waar we de auto in een parkeergarage zetten. Het centrum is druk en gezellig. Een aantal jaren geleden zijn we hier ook al eens een paar dagen geweest, en het centrum is wel erg gegroeid; er zijn meer winkels gekomen en ook meer horeca.
We hebben trek gekregen en stappen op goed geluk binnen bij een wijn en vis restaurant, Oechsle Wein- und Fischhaus, waar we genieten van een erg smakelijke lunch.
Na de lunch lopen we nog wat rond, maar het is fris en winderig. We gaan terug naar de auto en we rijden naar het hotel in Saarbrücken.

We hebben geen honger meer en na een uurtje gaan we nog even met de auto naar de Edeka supermarkt waar we gisteren ook zijn geweest.
We kopen snacks en bier en grappa om mee te nemen naar Nederland.
Het is regenachtig geworden, met veel wind.

Link: Saarbrücken.
Link: Oechsle Wein- und Fischhaus.
Link: Trier.
Link: Saarburg.
Link: EDEKA Czajka.

Geschreven op: 2020-09-29

Disclaimer

We vertellen wat we hebben gedaan en hebben meegemaakt tijdens een reis en we vertellen ook wat we daarvan vinden; niet meer en niet minder.

Dit is geen reisgids, en evenmin een advies om een plaats wel of niet te bezoeken. Daarvoor zijn andere sites.
Onze mening over plaatsen waar we hebben gegeten, gedronken of geslapen zijn niet bedoeld als (positieve of negatieve) beoordeling, ook daarvoor zijn andere sites.
Het is ons beeld van de situatie op een zeker moment en dat beeld is beïnvloed door onze stemming, het weer en vele andere factoren.